Soll d’Trifluoressegsaier (TFA) nei agestuuft ginn?

Trifluoressegsaier (TFA) gëtt aktuell vun den europäeschen Autoritéiten als “net relevant” agestuuft, wat vum Europäesche Pestizid Aktiouns Netzwierk a senge Memberen, wéinst der Persistenz vun dëser Substanz an der Ëmwelt an déi mat dëser Saier verbonnenen Erausfuerderunge kritiséiert gëtt. Den DP Deputéierte Gusty Graas huet de Minister fir Ëmwelt, Klima a Biodiversitéit gefrot ob hien eng Neibewäertung vun der Astufung vun der TFA op europäeschem Niveau ënnerstëtze géing, wéi eng Moossname geplangt sinn, fir d’Iwwerwaachung an d'Regulatioun vun der TFA am lëtzebuerger Gewässer ze verstäerken a wéi eng Initiative geplangt sinn, fir d’Fuerschung an d’Entwécklung vu wierksame Methode fir d’Verréngerung vun der Präsenz vun der TFA a lëtzebuergeschen Drénkwaasserquellen ze fërderen.

Fro

Le Réseau européen d’action sur les pesticides (PAN) et ses membres ont récemment rapporté sur la contamination des eaux européennes par l’acide trifluoroacétique (TFA). Il s’agit de révélations préoccupantes. L’analyse, menée par le Centre technologique de l’eau de Karlsruhe, indique que tous les échantillons d’eau de surface et souterraine provenant de dix pays de l’UE contiennent du TFA, avec des concentrations atteignant jusqu’à 3.300 ng/l, bien au-delà des niveaux acceptables selon les propositions de la directive européenne sur l’eau potable. Selon le rapport, la concentration de TFA dépasse les 1.000 ng/l dans l’Alzette et plus de 900 ng/l pour l’ensemble des eaux souterraines du pays.

Le TFA provient de la dégradation des PFAS et est présent dans divers produits industriels et agricoles. Il est actuellement classé comme “non pertinent” par les autorités européennes, ce qui le soustrait aux seuils de régulation imposés à d’autres substances chimiques. Cette classification est critiquée par le Réseau européen d’action sur les pesticides et ses membres en raison de la persistance de cette substance dans l’environnement et des défis liés à son élimination par les méthodes de traitement de l’eau potable conventionnelles.

Dans ce contexte, j’aimerais poser les questions suivantes à Monsieur le Ministre de l’Environnement, du Climat et de la Biodiversité :

1. Monsieur le Ministre soutiendra-t-il une réévaluation de la classification du TFA au niveau européen pour garantir une meilleure protection de la santé publique et de l’environnement?

2. Quelles mesures envisage-t-il de prendre pour renforcer la surveillance et la régulation de la présence du TFA dans les eaux de surface et souterraines du Luxembourg?

3. Quelles initiatives sont prévues pour promouvoir la recherche et le développement de méthodes efficaces afin de diminuer la présence de TFA dans les sources d’eau potable luxembourgeoises ? 

Dir wëllt dës parlamentaresch Fro op Lëtzebuergesch iwwersat kréien?

Deelen:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Weider parlamentaresch Froen

Chômage complet fir Independanten

Independante kënnen ënner gewëssene Conditioune Chômage complet ufroen.

D’DP-Deputéiert Corinne Cahen a Carole Hartmann hu beim Aarbechtsminister nogefrot, wéi vill Independanten an de leschte Joren de Chômage complet ugefrot hunn, wéi vill Demande refuséiert goufen a wéi oft een Independant a Recours géint de Refus gaangen ass.

weiderliesen...

Wéi laang waarde Patienten op den Accord fir eng Zännprothees ?

Wann ee Patient eng Zännprothees brauch, muss den Zänndokter fir d’éischt een Devis un de Contrôle médical de la Sécurité sociale (CMSS) schécken. Ouni Accord vum CMSS kritt de Patient d’Zännprothees net rembourséiert.

D’DP-Deputéiert Corinne Cahen a Carole Hartmann hu bei der zoustänneger Ministesch nogefrot, wéi vill Devisen dëst Joer ageschéckt goufen, wéi laang d’Delaien zurzäit sinn an ob engem Patient Iwwergangsléisunge proposéiert kënne gi bis den CMSS säin Accord ginn huet.

weiderliesen...