A boarding school in Clervaux ?

MP André Bauler asked the Minister of Mobility and Public Works about the projected construction of a boarding school in Clervaux.

« Dans leur réponse commune à ma question parlementaire n°3616 du 11 février 2021 concernant la construction d’un internat aux alentours du Lycée de Clervaux, Monsieur le Ministre de la Mobilité et des Travaux publics, Monsieur le Ministre de l’Éducation nationale, de l’Enfance et de la Jeunesse et Monsieur le Ministre des Finances de jadis avaient précisé que le gouvernement avait été officiellement saisi par la direction du lycée de Clervaux (LESC) en vue de la construction d’un internat à proximité de cet établissement post-primaire dont les besoins s’élèveraient à une capacité maximale de 50 lits. 

La demande en question aurait été transmise au Comité d’acquisition qui « est actuellement en négociations avec divers propriétaires en vue d’acquérir des surfaces supplémentaires pour les besoins du projet d’extension du LESC ainsi que pour l’implantation d’un futur internat. »

A noter également qu’aucun programme de construction n’avait été transmis à l’Administration des bâtiments publics jusqu’à cette date (11.2.2021).

Voilà pourquoi je me permets de poser les questions suivantes à Monsieur le Ministre de la Mobilité et des Travaux publics :

  • Monsieur le Ministre peut-il informer sur l’avancement de ce projet ? Les terrains en question ont-ils pu être acquis entretemps ?
  • Est-ce qu’un programme de construction a été transmis d’ores et déjà à l’Administration des bâtiments publics ? Dans l’affirmative, quels en sont les détails ? »

Response

Response 1 :

Une étude de faisabilité sommaire quant à la construction d’un internat a été réalisée pour différents sites d’implantation. 

Actuellement un terrain n’a pas encore pu être acquis.

Response 2 :

Le ministère de la Mobilité et des Travaux publics n’a pas encore reçu de programme de construction.

Would you like this parliamentary question to be translated into English?

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

More parliamentary questions

Administrative burden in primary education

Despite the Ministry of Education’s efforts to simplify administrative tasks in primary schools, unions point to a growing bureaucratic burden on teachers. What is the actual situation on the ground, and how might artificial intelligence play a role? A parliamentary question from our MPs Gilles Baum and Barbara Agostino seeks answers.

read more...

Second classroom support staff and A-EBS in cycle 1 of primary education

To ensure more effective pedagogical differentiation from the start of schooling, the coalition agreement foresees the gradual introduction of a second classroom support worker in cycle 1. This second staff member could also play a key role in the rollout of Project Alpha, especially in preparing children for literacy in German or French. Furthermore, assistants for pupils with special educational needs (A-EBS) are set to ease the workload of specialised teachers. Our MPs Gilles Baum and Barbara Agostino have submitted a parliamentary question to the Minister to clarify the implementation timeline and progress of these initiatives.

read more...

How many people suffer from anorexia?

In addition to obesity, anorexia is also a problem in our society. DP MPs André Bauler and Gilles Baum asked the Minister of Health, among other things, how many anorexia patients in Luxembourg had to be hospitalised, how long treatment lasts on average, and how treatment costs have developed over the last ten years.

read more...

No access to biological results in the LëtzHBM study?

As part of the LNS study ‘LëtzHBM’, biological and environmental samples are collected to determine the presence of chemical substances in private households. The results of the biological samples, unlike the environmental samples, are not systematically communicated to the participants.
DP MP Dr Gérard Schockmel has asked the Minister of Health why these results are not communicated and whether this is compatible with data protection regulations.

read more...